Hyundai | Η "Βαριά" σειρά πετρελαιοκίνητων περονοφόρων
Η Hyundai παρουσιάζει την «βαριά» σειρά ‘7’ των ανυψωτικών περονοφόρων μηχανημάτων της.
H Hyundai Heavy Industries Europe (HHIE) παρουσιάζει τέσσερα ολοκαίνουργια μοντέλα πετρελαιοκίνητων περονοφόρων, τα 110D-7E, 130D-7E, 140D-7E και 160D-7E, με ικανότητες ανύψωσης φορτίου 11, 13, 14 και 16 τόνων αντίστοιχα. Ήδη τα πρώτα μηχανήματα έχουν παραδοθεί και λειτουργούν με μεγάλη επιτυχία στα λιμάνια της Βελγίου και της Ολλανδίας. Τα νέα μοντέλα προστίθενται στη σειρά των πετρελαιοκίνητων περονοφόρων η οποία μέχρι πρότινος είχε ως μέγιστη ανυψωτική ικανότητα μόλις τους 8 τόνους.
Με τη νέα αυτή σειρά των «βαρέων» ανυψωτικών μηχανημάτων η Hyundai στοχεύει να συμπεριλάβει στο πελατολόγιό της, όχι μόνο τις βιομηχανίες παραγωγής βαρέων μετάλλων όπως χάλυβας, αλουμίνιο, τσιμέντο, κτλ, αλλά και τη μεταφορά βαρέων εμπορευμάτων εντός των λιμένων και των σιδηροδρόμων. Η μέγιστη απόδοση και η δύναμη των κινητήρων παρέχουν την δυνατότητα για εργασία με χαμηλότερο κόστος, διότι διατηρούν τις λειτουργικές δαπάνες σε χαμηλό επίπεδο, ακόμη και για τις πιο απαιτητικές εργασίες.
Ο πετρελαιοκινητήρας QSB6.7 του γνωστού οίκου Cummins, παρέχει την ισχύ που απαιτείται και για τα τέσσερα μοντέλα. Ο εξακύλινδρος κινητήρας πληροί τις προδιαγραφές για τις εκπομπές καυσίμων του προτύπου TierIII και έχει την δυνατότητα να φτάσει σε ταχύτητα μέχρι και τα 35km/h.Επιπρόσθετα οι επιδόσεις του ξεχωρίζουν για την πολύ καλή επιτάχυνση αλλά και για την μεγάλη ικανότητα αναρρίχησης σε ανώμαλο έδαφος και πλαγιές.
Ο χειριστής έχει την δυνατότητα να επιλέξει τον τρόπο με τον οποίο θέλει να χειριστεί το μηχάνημα και συγκεκριμένα με την χρήση ενός διακόπτη μπορεί να επιλέξει : 1) "STP" mode, για οδήγηση με μέγιστη εξοικονόμηση καυσίμων κατά τη διάρκεια «ελαφριών» εργασιών, 2) "Power" mode, όπου η πλήρης ισχύς είναι διαθέσιμη για μεταφορά βαρέων φορτίων ή για εργασία σε δύσκολα εδάφη. Με τη χρήση ενός άλλου διακόπτη «cruse controller” παρέχεται η δυνατότητα να διατηρείται αυτόματα μια επιλεγμένη ταχύτητα χωρίς να αγγίζεται το πεντάλ του γκαζιού, με αποτέλεσμα να υπάρχει μεγαλύτερη εξοικονόμηση καυσίμων. Το πλήρως αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων εναλλάσσει απαλά τις ταχύτητες κάνοντας το περονοφόρο ιδιαίτερα ευέλικτο και άνετο στη λειτουργία.
Ο ευρύχωρος και πολύ καλά θερμό-ηχομονωμένος θάλαμος χειρισμού του μηχανήματος, σε συνδυασμό με ένα ισχυρό σύστημα κλιματισμού και θέρμανσης, δημιουργεί μια άνετη και φιλική θέση εργασίας για τον χειριστή. Διαθέτει ένα μεγάλο, και άνετο κάθισμα με αναρτήσεις, εργονομικό πάνελ διακοπτών και επιλογών λειτουργίας του μηχανήματος, CD+ MP3 player με δυνατότητα χρήσης με «remote control», σύστημα handsfree κινητού τηλεφώνου μέσο ειδικού φις για σύνδεση με τα ηχεία του μηχανήματος. Όλα τα ανωτέρω βοηθούν τον χειριστή να εργάζεται ξεκούραστα ώστε να μπορεί να προσφέρει με τη μέγιστη δυνατή προσοχή του.
Η Hyundai εφαρμόζει μια τακτική "no-nonsense" σε όλα τα μηχανήματά της, με στόχο να εξασφαλίσει τη μέγιστη αντοχής και απόδοση. Με συνέπεια κάποιες τεχνικές και λειτουργίες οι οποίες δεν είναι «αναγκαίες», απλά δεν εφαρμόζονται. Από την άλλη πλευρά, ότι αυξάνει την ασφάλεια και την αποτελεσματικότητα των μηχανημάτων της χρησιμοποιείται εις το έπακρο. Όλα τα μέρη των μηχανημάτων συναρμολογούνται με τη συνήθη στιβαρότητα και αντοχή της Hyundai, δίνοντας στα περονοφόρα μηχανήματα μεγάλη αξιοπιστία και διάρκεια ζωής.
Τα μηχανήματα είναι εφοδιασμένα με σύστημα πέδησης τύπου υγρών δισκόφρενων (WET-BRAKES SYSTEM) το οποίο εφαρμόζεται σε όλα τα «βαριά» τύπου μηχανήματα. Το σύστημα αυτό προσφέρει στο μηχάνημα βέλτιστη αίσθηση της πέδησης με το ελάχιστο δυνατό κόστος συντήρησης (maintenance free).
Η Hyundai έχει εντρυφήσει σε θέματα ασφαλείας και έχει εφαρμόσει ορισμένες τεχνικές οι οποίες εξασφαλίζουν το μέγιστο επίπεδο ασφάλειας κατά τη διάρκεια εργασίας. Το σύστημα OPSS (Operator Presence Sensing System ) για παράδειγμα, εγγυάται ότι καμία κίνηση του ιστού, όπως ανύψωση, κλίση, ή μετατόπιση, δεν είναι δυνατή να πραγματοποιηθεί όταν ο οδηγός δεν βρίσκεται στη κανονική θέση οδήγησης. Επίσης, μόλις ο επιλογέας της κίνησης μεταβεί στη «νεκρά» θέση και ο οδηγός αφήσει τη θέση του, τότε η λειτουργία του «Auto Parking» λαμβάνει χώρα ενεργοποιώντας άμεσα τη λειτουργία του χειρόφρενου. Επιπρόσθετα, η κάμερα οπισθοπορείας εμφανίζει το τι συμβαίνει πίσω από το περονοφόρο όχημα σε μια οθόνη που βρίσκεται μέσα στην καμπίνα χειρισμού έτσι ώστε ο οδηγός να είναι προσανατολισμένος και ενημερωμένος ανά πάσα στιγμή, μειώνοντας δραστικά την περίπτωση ατυχήματος.
Η καλή μελέτη και σχεδίαση της διάταξης των κυριότερων εξαρτημάτων των περονοφόρων καθιστούν τα μηχανήματα ιδιαίτερα φιλικά στη συντήρησή ή τυχόν επισκευή τους. Ο κινητήρας είναι άμεσα και εύκολα προσβάσιμος με το πάτημα ενός κουμπιού και τη βοήθεια ενός υδραυλικού κυλίνδρου όπου ολόκληρη η καμπίνα μπορεί να γύρει αυτόματα σε κλίση υπό γωνία 65 μοιρών. Για παράδειγμα, η πρόσβαση στα φίλτρα εισαγωγής αέρος του μηχανήματος και στο φίλτρο εισαγωγής φρέσκου αέρα στον θάλαμο χειρισμού είναι εξαιρετικά εύκολη και πραγματοποιείται μέσα σε μερικά δευτερόλεπτα.
|